Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Zo werkt het
Host van ervaring

Je ervaring als host annuleren

We begrijpen dat er soms wat tussen kan komen. Toch kan annuleren de plannen van je gasten flink in de war schoppen en daarom moet je dit zoveel mogelijk voorkomen.

Als je een ervaring annuleert, betaal je mogelijk annuleringskosten, tenzij het weer niet meewerkte of als er sprake was van een noodgeval of veiligheidsprobleem.

Je boeking voor een ervaring als host annuleren

Je boeking voor een ervaring als host annuleren op een computer

  1. Klik op Dashboard voor ervaringen en Kalender.
  2. Klik op de datum in de kalender.
  3. Zoek het tijdstip dat je wilt annuleren en klik op de ervaringskaart om deze te openen.
  4. Klik op Ervaring annuleren.
  5. Kies de reden die het beste beschrijft waarom je moet annuleren en klik op Volgende.
  6. Controleer de Annuleringsvoorwaarden voor hosts van ervaringen en klik op Volgende.
  7. Voeg een bericht toe voor je gasten en klik op Deze ervaring annuleren.

Welke annuleringssancties van toepassing zijn

Als je een ervaring annuleert die al door een gast is geboekt, gelden er mogelijk sancties.

We kunnen tot 20% van het boekingsbedrag van de geannuleerde ervaring in mindering brengen op je eerstvolgende uitbetaling. Voordat je definitief annuleert, laten we je weten of er kosten in rekening worden gebracht.

Regelmatig annuleren of niet komen opdagen is in strijd met onze Gebruiksvoorwaarden. Mogelijk verwijderen we je ervaring dan van Airbnb.

Als je je ervaring moet annuleren vanwege het weer

Als je ervaring buiten plaatsvindt, kun je annuleren wanneer de weersomstandigheden tot een onveilige of onprettige situatie voor je gasten leiden. Je krijgt dan geen sanctie opgelegd. Mogelijk vragen we je om bewijsmateriaal, zodat we kunnen controleren of je annulering vanwege de weersomstandigheden gerechtvaardigd was.

Als je je ervaring moet annuleren vanwege noodsituaties of veiligheidsproblemen

We begrijpen dat er zich noodsituaties kunnen voordoen. We leggen dan ook geen sancties op voor annuleringen die vallen onder het Beleid bij ingrijpende gebeurtenissen of voor annuleringen om geldige veiligheidsredenen.

Wat er met gasten gebeurt wanneer je de boeking voor hun ervaring annuleert

Je gasten worden op de hoogte gesteld en krijgen het volledige bedrag terug.

Als je je gasten na het annuleren omboekt naar een andere datum of tijd

Als je een ervaring in overleg met je gasten naar een ander moment verplaatst, neem je na de annulering contact met ons op om ons hiervan op de hoogte te stellen. We controleren dan of je gasten inderdaad akkoord zijn gegaan. Als dat het geval is, maken we de eventuele opgelegde sancties ongedaan.

Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

Hulp met je boekingen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden