Een pakkende titel bedenken
Met je titel kun je de pluspunten van je ruimte uitlichten. En wat is er nu leuker dan een paar steekwoorden bedenken die je ruimte perfect omschrijven.
Mensen die op Airbnb een accommodatie zoeken, doen dat in 75% van de gevallen op een smartphone of tablet. Daarom is het aantal tekens voor je titel beperkt tot 32, inclusief spaties. Een titel van die lengte is namelijk op elke smartphone en kleinere tablet volledig leesbaar.
Zo bedenk je een aansprekende titel:
- Kies een paar details zonder in herhaling te vervallen. Je hoeft niet nog een keer te vertellen wat er al in de zoekresultaten staat, zoals de plaatsnaam of het aantal bedden. Je kunt beter de aandacht trekken met de pluspunten van je ruimte, zoals een populaire voorziening of een bezienswaardigheid in de buurt.
- Gebruik geen emoji's en symbolen. Houd het bij een paar beschrijvende, niet te moeilijke woorden (zoals gezellig, charmant, rustiek of ruim). Je mag best speciale tekens gebruiken, maar zet er dan niet meerdere achter elkaar om iets te benadrukken (zoals !!! of ***).
- Een zinnetje leest meestal het prettigst. Laat alleen het eerste woord van je titel met een hoofdletter beginnen. Gebruik voor de overige woorden dus alleen kleine letters, tenzij het om een eigennaam gaat, zoals Yellowstone.
Lukt het niet om het kort en bondig te houden? Misschien heb je hier iets aan:
- Bedenk wat er zo interessant en bijzonder is aan jouw ruimte.
- Noteer een paar steekwoorden die bij je ruimte passen.
- Schets niet het hele plaatje, maar maak je gasten nieuwsgierig naar de rest van je advertentie.
Voor het geval je nog wat inspiratie kunt gebruiken, zijn dit drie voorbeelden van een goede titel:
- Villa aan zee, inclusief kajaks
- Romantische Victoriaanse gastenkamer
- Milieuvriendelijke studio in de buurt van LAX
Maak je geen zorgen als je niet zeker weet of je een pakkende titel hebt gekozen. Die kun je later altijd weer veranderen. Veel hosts passen hun titel bijvoorbeeld aan wanneer ze nieuwe voorzieningen toevoegen of als ze erachter zijn wat de eerste paar gasten het meest waardeerden.