Alles over de status van je reservering
Aan je reserveringsstatus zie je hoe de zaken ervoor staan.
Aankomst vandaag
De gast komt binnen 24 uur aan.
Aankomst morgen
De gast komt binnenkort aan, maar niet in de komende 24 uur.
Aankomst over __ dagen
De gast komt over het vermelde aantal dagen aan. Als je dat nog niet gedaan hebt, is dit een goed moment om boekingsgegevens af te drukken en de aankomst voor te bereiden.
In afwachting van verificatie van gast
De host accepteert alleen boekingsaanvragen van gasten die hun identiteit geverifieerd hebben. De aanvraag verloopt als een gast dit niet binnen 12 uur doet.
In afwachting van recensie van gast
De gast is vertrokken en heeft daarna 14 dagen om een recensie over het verblijf te schrijven.
In afwachting van betaling
De boekingsaanvraag is geaccepteerd, maar de betaling van de gast is niet gelukt. De boeking kan pas na betaling bevestigd worden, dus de gast krijgt 24 uur om zijn of haar betalingsgegevens bij te werken. Doet de gast dit niet, dan wordt de boeking geannuleerd en worden er geen kosten in rekening gebracht.
Meer informatie over boekingen die nog niet betaald zijn.
Geannuleerd
De boeking is geannuleerd, waarschijnlijk omdat:
- de gast niet binnen 12 uur zijn of haar identiteit geverifieerd heeft
- de betaling mislukt is en de betalingsgegevens niet binnen 24 uur bijgewerkt zijn
Geannuleerd door jou/gast/host/Airbnb
De host, de gast of Airbnb heeft een bevestigde boeking geannuleerd. Soms doet Airbnb dat namens een host of gast.
Vertrekt vandaag
De gast vertrekt binnen 24 uur.
Wijziging in behandeling
De host of gast heeft de reis gewijzigd.
Bevestigd
De boekingsaanvraag is geaccepteerd door de host of automatisch via Direct boeken. Airbnb heeft de betaling geïnd.
Op dit moment te gast
De boeking van de gast is op dit moment gaande. Top!
Uitnodiging verlopen
De gast heeft de vooraf goedgekeurde reserveringsuitnodiging van de host niet binnen 24 uur geaccepteerd. De ruimte kan nog steeds door de gast gereserveerd worden, maar diegene moet dan wel een nieuwe reserveringsaanvraag indienen.
Uitnodiging verstuurd
De host heeft de gast uitgenodigd om de vermelde datums te reserveren. Als de gast op die uitnodiging ingaat, wordt de reservering automatisch bevestigd. De gast heeft 24 uur de tijd om te accepteren door voor Nu reserveren te kiezen.
Niet mogelijk
De aangevraagde datums zijn niet meer beschikbaar. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn, bijvoorbeeld vanwege overlap met een andere reservering of omdat de kalender van de host net bijgewerkt is.
Aanbieding verlopen
De gast kreeg een speciale aanbieding van de host, maar heeft deze niet binnen 24 uur geaccepteerd.
Eerdere gast
De gast heeft de reis voltooid.
Aanvraag afgewezen
De host heeft de reserveringsaanvraag van de gast afgewezen, dus er wordt niets in rekening gebracht.
Aanvraag verlopen
Het duurde langer dan 24 uur voordat de host of de gast de aanvraag accepteerde of weigerde. Als de gast nog steeds interesse heeft, kan diegene een nieuwe aanvraag indienen. Meer informatie over geweigerde of verlopen aanvragen.
Aanvraag ingetrokken
De gast stuurde een reserveringsaanvraag, maar besloot deze vervolgens in te trekken.
Recensie over gast
De reis is voorbij en de host heeft daarna 14 dagen om een recensie over de gast te schrijven.
Speciale aanbieding verstuurd
De host heeft de gast uitgenodigd om de vermelde datums te reserveren voor een andere prijs dan het standaardtarief. Hosts doen dit meestal om korting te geven of een extra bedrag (zoals een toeslag voor huisdieren) in rekening te brengen. De gast heeft 24 uur om te accepteren door voor Nu reserveren te kiezen. Op dat moment wordt de reservering automatisch geaccepteerd.
Reis gewijzigd door Airbnb
Onze klantenservice heeft reisgegevens namens de host of gast gewijzigd.
Reiswijziging geweigerd
De host heeft het verzoek van de gast om de reisgegevens te wijzigen geweigerd.
Reiswijziging aangevraagd
De gast heeft een wijzigingsverzoek voor de reisgegevens ingediend. Als de host dit verzoek afwijst, blijft de oorspronkelijke reservering staan of kan de gast annuleren.
Reiswijziging verstuurd
De host heeft een wijzigingsverzoek voor de reisgegevens ingediend. Als de gast dit verzoek afwijst, blijft de oorspronkelijke reservering staan of kan de host annuleren.
Reis geweigerd
De gast heeft een vraag over een reis gesteld, maar de host kan helaas niet aan de wens van de gast voldoen. Dit betekent dat de gast daarna geen reserveringsaanvraag kan sturen. Mogelijk heeft dat met de beschikbaarheid van de accommodatie van de host te maken.
Informatieverzoek
De gast heeft een vraag gesteld over specifieke datums, maar nog geen reserveringsaanvraag gestuurd. Om hun responsgraad op peil te houden, raden we hosts aan om binnen 24 uur terug te schrijven en gasten uit te nodigen om te reserveren, af te wijzen of een speciale aanbieding te sturen voordat de informatieaanvraag verloopt. Als je status 'Informatieverzoek verloopt binnenkort' ziet, kijk dan op het dashboard om te zien hoelang je nog hebt om te reageren. Lees meer over contact opnemen met een host.
Gerelateerde artikelen
- Gast
De status van je boeking vinden als gast
Je kunt de status van je boeking controleren in je Inbox of onder Reizen. - Gast
Je boekingsgegevens vinden
Je vindt je boekingsgegevens, zoals je bevestigingscode, in je berichten of onder Reizen. - Host
Al je boekingen als host vinden
Ga naar het tabblad Vandaag om je aankomende boekingen van gasten te zien.