Zo beschermt Airbnb hosts
We’re here to support you while you host. As long as you use Airbnb for communication, booking, and payment, you’re protected by our policies and services.
AirCover for Hosts
AirCover for Hosts is top-to-bottom protection for every Host on Airbnb. It includes $1 million USD in Host liability insurance. It also includes $3 million USD in Host damage protection, with coverage for art, valuables, cars, boats, other motor vehicles and watercraft you park or store at your property, and more.
AirCover for Hosts provides pre-trip safeguards to help ensure booking guests are who they say they are with guest identity verification. We perform background checks on booking guests when permitted by law, and check if booking guests are on certain watchlists or sanctions lists. Our proprietary reservation screening technology also helps reduce the chance of disruptive parties and property damage.
Airbnb Support
Airbnb is available to support you 24 hours a day, seven days a week, in 46 languages.
- Phone and online support: For urgent issues, call us. For non-urgent issues, like updating your calendar or adjusting your pricing, send us a message.
- Dedicated Superhost support: Superhosts automatically connect with an expert Airbnb Support staff member whenever they contact Airbnb.
- 24-hour safety line: If you ever feel unsafe, our app provides one-tap access to specially-trained safety agents, day or night.
Ground rules for guests
Airbnb requires all guests to follow ground rules for guests. They must treat your space with respect, follow your house rules, communicate promptly if issues arise, and leave your home in a state that doesn’t require excessive cleaning. Every guest who books agrees to these ground rules before making a reservation.
If a guest doesn’t follow ground rules, you can report it by contacting Airbnb Support or giving the guest a low rating for cleanliness or house rules during the reviews process. Guests who repeatedly break standard house rules could be suspended or removed from Airbnb if the issues persist.
House rules are enforceable under ground rules, and allow you to set expectations with guests that are specific to your place. You can choose from our list of standard house rules regarding:
- Pets
- Events
- Smoking, vaping, and e-cigarettes
- Quiet hours
- Check-in and checkout times
- Maximum number of guests
- Commercial photography and filming
If you have special instructions that aren’t included in the standard house rules, you can write them under additional rules in your listing settings. For example, you might ask guests to close and lock all windows before they check out.
Reviews and profiles
Guest reviews and profiles help you get to know guests before their stay. Guests who book a reservation or join a trip are prompted to create a complete profile, with a photo and details about themselves.
You can trust that guest reviews are based on real experiences since Hosts and guests can only review each other after a reservation is complete. You can also ask guests questions and set expectations at any point before they come to stay.
If you use Instant Book, you can choose to offer it only to guests who have completed at least one stay without incidents or low ratings. If you prefer manual booking requests, you can access guests’ profiles and reviews before accepting a reservation.
You can always cancel a reservation you reasonably believe will lead to a party as long as you follow our Host Cancellation Policy. If you’re uncomfortable with a trip request, you can decline it as long as you follow our Nondiscrimination Policy.
Want more support?
Information contained in this article may have changed since publication.
De Bescherming voor hosts bij materiële schade, de Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts en de Aansprakelijkheidsverzekering voor ervaringen, die onderdeel zijn van AirCover voor hosts, gelden niet voor hosts die accommodaties of ervaringen aanbieden in Japan. Voor hen zijn er het verzekeringsprogramma voor hosts in Japan en de Experience Protection Insurance voor Japan. De bescherming van AirCover voor hosts is ook niet van toepassing op hosts die accommodaties aanbieden via Airbnb Travel LLC. Voor hosts die accommodaties of ervaringen op het Chinese vasteland aanbieden, is er het verzekeringsprogramma voor hosts in China. Houd er rekening mee dat alle vergoedingslimieten in USD worden weergegeven.
De Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts en de Aansprakelijkheidsverzekering voor ervaringen worden verzorgd door externe verzekeraars. Voor hosts in het Verenigd Koninkrijk worden de Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts en de Aansprakelijkheidsverzekering voor ervaringen verzorgd door Zurich Insurance Company Ltd. en zonder extra kosten voor deze hosts geregeld en afgesloten door Airbnb UK Services Limited. Airbnb UK Services Limited is een aangestelde vertegenwoordiger van Aon UK Limited, een assurantiemakelaar die wordt geautoriseerd en gereguleerd door de Financial Conduct Authority. Het registratienummer van Aon bij de FCA is 310451. Je kunt dit controleren in het Financial Services Register of door contact op te nemen met de FCA via 0800 111 6768. De polis van de Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts en de polis van de Aansprakelijkheidsverzekering voor ervaringen (beide onderdeel van AirCover voor hosts) worden gereguleerd door de Financial Conduct Authority. De overige producten en diensten zijn geen gereguleerde producten van Airbnb UK Services Limited. FPAFF405LC
De Bescherming voor hosts bij materiële schade is geen verzekering en is niet gerelateerd aan de Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts. Dankzij de Bescherming voor hosts bij materiële schade krijg je bepaalde schade aan je woning en bezittingen vergoed als de gast er niet voor betaalt. Voor accommodaties in de staat Washington worden de contractuele verplichtingen van Airbnb in het kader van de Bescherming voor hosts bij materiële schade gedekt door een verzekering die door Airbnb is afgesloten. Voor hosts die niet in Australië wonen of werken, zijn deze voorwaarden van de Bescherming voor hosts bij materiële schade van toepassing. Voor hosts die in Australië wonen of werken, zijn de voorwaarden van de Bescherming voor hosts bij materiële schade voor Australische gebruikers van toepassing op de Bescherming voor hosts bij materiële schade.