Waarom beoordelingen belangrijk zijn
Aan de hand van recensies en waarderingen kunnen gasten bepalen of jouw ruimte bij hen past. Betere recensies en positieve beoordelingen kunnen leiden tot meer boekingen en hogere inkomsten.
Zo werken recensies
Jij en de gast die het verblijf heeft geboekt, hebben na het vertrek van de gast 14 dagen om elkaar te beoordelen. Afhankelijk van wat het eerst gebeurt, worden recensies geplaatst nadat jullie allebei een recensie hebben geschreven of nadat de recensieperiode van 14 dagen is verstreken.
Gasten kunnen feedback geven in:
- Een privébericht. De feedback staat niet bij je advertentie en heeft geen invloed op je beoordeling.
- Een openbare recensie. De feedback verschijnt bij je advertentie en op je profiel. Reageer je op de openbare recensie, dan komt je reactie eronder te staan.
De meest recente recensies staan standaard bovenaan. Gasten kunnen ook recensies zoeken en sorteren op datum, hoogste beoordeling of laagste beoordeling.
Zie feedback van gasten als een kans om je aanbod te verbeteren. Lees elke recensie en reageer constructief om te laten zien dat je die feedback serieus neemt.
Hoe de sterrenbeoordeling werkt
Gasten worden gevraagd om hun algehele ervaring en zes categorieën te beoordelen met één tot vijf sterren. Algemene ervaring is niet het gemiddelde van de andere categorieën.
De categorieën zijn:
- Inchecken. Hoe makkelijk was het om de ruimte te vinden en naar binnen te gaan?
- Netheid. Hoe goed was de woning schoongemaakt voordat de gast aankwam?
- Nauwkeurigheid. Voldeed de ruimte aan de verwachtingen van de gast op basis van de advertentie?
- Communicatie. Hoe goed communiceerde de host van boeking tot vertrek?
- Locatie. Wat vond de gast van de omgeving en de buurt?
- Waar voor je geld. Was de ruimte de prijs waard?
Nadat drie gasten je accommodatie hebben beoordeeld:
- De gemiddelde algehele sterrenscore wordt in de zoekresultaten en op je advertentie getoond dichtbij de titel van je advertentie.
- De gemiddelde sterrenbeoordeling staat boven de recensies van gasten.
- Naast elke recensie staat de sterrenbeoordeling, zodat de feedback van gasten in de juiste context wordt geplaatst.
Met behulp van beoordelingen kan Airbnb de beste hosts en accommodaties identificeren en erkennen, bijvoorbeeld met het Superhost-programma en Favorieten van gasten.
Superhosts staan bekend om hun uitstekende staat van dienst op het gebied van gastvrijheid. Superhosts moeten een gemiddelde algehele beoordeling van ten minste 4,8 sterren behouden en aan andere criteria voldoen.
De twee miljoen populairste woningen op Airbnb (volgens gasten) krijgen de status Favoriet van gasten. Er zijn verschillende factoren die bepalen welke accommodaties Favorieten gasten zijn, waaronder uitstekende recensies en beoordelingen van gemiddeld 4,9 sterren of hoger, plus hoge cijfers voor alle zes categorieën.
Gasten beoordelen
Gasten beoordelen is een manier om ze eraan te herinneren om een recensie over jou te schrijven. Je recensies verschijnen op de profielpagina's van de gast die geboekt heeft en de gasten die de uitnodiging voor die boeking hebben geaccepteerd. Denk aan het volgende:
- Toon dankbaarheid. Dit kan zo simpel zijn als: "Bedankt dat je bij ons te gast was."
- Geef details. Je kunt schrijven: "Deze gast heeft onze vertrekinstructies perfect opgevolgd."
- Wees respectvol. Overweeg om gevoelige kwesties via een privébericht te bespreken.
Je kunt gasten beoordelen op netheid, communicatie en naleving van Huisregels. Je feedback helpt om de basisregels voor gasten te handhaven, waarin staat dat gasten je woning als hun eigen woning moeten behandelen en zich aan je Huisregels moeten houden.
De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.