Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Zo werkt het
Gast

Betalen voor schade

Het gebeurt niet vaak, maar soms gaat er iets mis. Laat het je host gelijk weten als jij, iemand die je uitnodigt of een huisdier schade aanricht tijdens een verblijf.

Je host kan je een vergoedingsverzoek sturen via ons Resolutiecentrum om de schade te dekken. Je hebt 24 uur om te reageren.

Als je tijdens je verblijf iets breekt of beschadigt

Je moet het je host meteen laten weten als je iets breekt of beschadigt tijdens je verblijf. Dit kun je het beste doen door ze een bericht te sturen via de Airbnb-website of -app, voor het geval ons communityteam er ook naar moet kijken. Als je foto's kunt bijvoegen is dat alleen maar mooi.

Als je schade meteen meldt, heeft je host de tijd om die te herstellen voordat de volgende gast komt. Het geeft jou en je host ook de kans om een oplossing te vinden zonder dat Airbnb erbij betrokken moet worden.

Als je host je een vergoedingsverzoek stuurt via het Resolutiecentrum

Als je host van mening is dat je verantwoordelijk bent voor schade, ontbrekende objecten of onverwachte schoonmaakkosten, kan die je een vergoedingsverzoek sturen via ons Resolutiecentrum. Je hebt 24 uur om te reageren.

  • Als je het volledige bedrag betaalt, wordt het verzoek gesloten
  • Als je een deel van het bedrag betaalt of niet op het verzoek reageert, kan je host als volgende stap Airbnb of onze verzekeraar erbij betrekken

Airbnb kan het verzoek overnemen

Als je host Airbnb erbij betrekt, bepaalt iemand van ons communityteam of jij verantwoordelijk bent voor de schade en of het bedrag dat je host vraagt redelijk is. Daarvoor checken ze het bewijs van je host en eventuele opmerkingen die je in je eerste reactie op het verzoek van je host hebt geschreven. Ons team kan ook contact opnemen met jou of anderen die mogelijk informatie hebben over de schadeclaim.

Mogelijk vragen we je om te betalen

Je krijgt de kans om vrijwillig te betalen of bezwaar te maken. Als je niet op tijd betaalt of bezwaar aantekent, of als je bezwaar wordt afgewezen, brengen we het bedrag in rekening via je betaalmethode. (Dit geldt niet voor verblijven in China, Japan of India.) Er worden nooit kosten in rekening gebracht zonder voorafgaande kennisgeving of een kans om bezwaar te maken vóór en nadat er kosten in rekening zijn gebracht. Je hebt 60 dagen om bezwaar te maken nadat de kosten in rekening zijn gebracht.

Schade afhandelen is nooit leuk, maar dit proces is ontworpen om zo eerlijk mogelijk te zijn voor alle partijen. Ga voor meer informatie naar onze Gebruiksvoorwaarden en Betalingsvoorwaarden.

Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

  • Host

    Bescherming voor hosts bij materiële schade

    De Bescherming voor hosts bij materiële schade is onderdeel van AirCover voor hosts en biedt hosts dekking tot $ 3 miljoen USD in het zeldza…
  • Gast

    Waarborgsommen

    Zowel Airbnb als hosts kunnen een waarborgsom verplicht stellen. Deze kan gebaseerd zijn op bepaalde kenmerken van de accommodatie of de per…
  • Gast

    Hoe het Resolutiecentrum je helpt

    Vanuit het Resolutiecentrum kun je om geld vragen of geld sturen voor zaken met betrekking tot je Airbnb-reis. Gasten en hosts kunnen Airbnb…
Hulp met je boekingen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden