Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Zo werkt het
Gast

Het aantal gasten van je boeking wijzigen

Als je je boeking moet wijzigen, bijvoorbeeld een extra gast toevoegen of iemand verwijderen die niet kan komen, kun je dit doen.

Als je alleen de details van je reis wilt delen met gasten die je al hebt meegenomen in je boeking, lees dan hoe je gasten toevoegt als medereizigers.

Gasten toevoegen of verwijderen uit je boeking

Gasten toevoegen of verwijderen uit je boeking vanaf je desktop

  1. Ga naar Reizen en selecteer de reis die je wilt wijzigen.
  2. Klik onder Boekingsgegevens op Boeking wijzigen.
  3. Wijzig het aantal gasten en klik op Opslaan.
  4. Controleer je wijzigingen en eventuele prijsverschillen. Klik vervolgens op Verzoek verzenden.


Hoe de kosten kunnen veranderen wanneer gasten worden toegevoegd of verwijderd

Afhankelijk van de tarieven van je host kan het wijzigen van het aantal gasten van invloed zijn op de totale kosten van je reis. Als je host een bedrag in rekening brengt voor extra gasten, gebeurt dat meestal via je oorspronkelijke betaalmethode zodra de host je wijzigingsverzoek accepteert.

Bij sommige betaalmethoden moeten gasten de extra betaling voldoen binnen 48 uur nadat de host het wijzigingsverzoek heeft geaccepteerd.

Als je een restitutie krijgt, wordt deze overgemaakt via de oorspronkelijke betaalmethode waarmee je geboekt hebt. Hoelang het duurt voordat je het geld ontvangt, hangt af van je bank of financiële instelling. Meer informatie over wanneer het restitutiebedrag op je rekening staat.

Je host moet het wijzigingsverzoek voor de reis accepteren voordat het wordt bevestigd

Nadat je een wijzigingsverzoek hebt ingediend om gasten toe te voegen, moet je wachten op de goedkeuring van je host voordat je medereizigers komen. Je host moet eerst bevestigen dat het gewijzigde aantal gasten mogelijk is.

Als je host de wijziging goedkeurt, krijg je een bevestiging en worden de boekingsgegevens bijgewerkt met de wijzigingen.

Als je host niet heeft gereageerd op je wijzigingsverzoek

Als je een wijzigingsverzoek voor een reis hebt ingediend en je host niet heeft gereageerd, kun je een herinnering sturen en de host vragen om je verzoek te bekijken.

Als je hebt geboekt en niet kunt komen

Je kunt de boeking niet aan iemand anders overdragen. Als je zelf niet kunt komen, moet je de boeking annuleren en de andere gast vragen om opnieuw te boeken.

Afhankelijk van de annuleringsvoorwaarden van de host kunnen er annuleringskosten in rekening worden gebracht. De kosten van het opnieuw geboekte verblijf kunnen ook afwijken van die van de oorspronkelijke boeking.

Als je boeking een hotelverblijf is

Voor sommige hotelovernachtingen moet je mogelijk rechtstreeks contact opnemen met het hotel om je boeking te wijzigen.

Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

Hulp met je boekingen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden