Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Gids • Gast

AirCover voor gasten

Dit artikel is automatisch vertaald.

Elke reservering wordt geleverd met AirCover voor gasten. Als er een ernstig probleem is met je Airbnb dat je host niet kan oplossen, helpen we je een vergelijkbare ruimte te vinden, afhankelijk van beschikbaarheid tegen vergelijkbare tarieven. Als een vergelijkbare ruimte niet beschikbaar is of als je liever niet omboeken, krijg je een volledige of gedeeltelijke restitutie.

Als er iets is, is je host je beste aanspreekpunt; het is waarschijnlijk dat hij of zij het kan repareren. Je kunt je host rechtstreeks een bericht sturen om hem of haar te laten weten wat er aan de hand is.

Annuleringen door hosts

Als je host voor aankomst annuleert, helpen we je met een omboeking. Ons team kan je helpen een vergelijkbare ruimte te vinden, rekening houdend met locatie en voorzieningen, op basis van beschikbaarheid tegen vergelijkbare tarieven. Als een vergelijkbare ruimte niet beschikbaar is of als je liever niet omboekt, geven we je een volledige terugbetaling, inclusief servicekosten.

Meer informatie over wat je kunt verwachten als je host je reservering annuleert.

Inchecken mislukt

Wanneer je een bevestigde reservering hebt, staat het e-mailadres en telefoonnummer van je host in de berichtenreeks van je reis. Als je bij aankomst niet in je Airbnb kunt komen en je host niet reageert of het probleem niet kan oplossen, helpen we je een vergelijkbare ruimte te vinden, afhankelijk van de beschikbaarheid tegen vergelijkbare tarieven. Als een vergelijkbare ruimte niet beschikbaar is of als je liever niet omboekt, geven we je een volledige terugbetaling, inclusief servicekosten.

Bekijk wat je nu moet doen als je geen contact kunt opnemen met je host.

Advertenties kloppen

Als de advertentie aanzienlijk anders is dan geadverteerd, is je host een geweldige bron om het probleem op te lossen. Als de advertentie aanzienlijk anders is dan geadverteerd en je host het probleem niet kan oplossen, helpen we je om een vergelijkbare ruimte te vinden, afhankelijk van beschikbaarheid tegen vergelijkbare tarieven. Als een vergelijkbare ruimte niet beschikbaar is of als je liever niet omboeken, krijg je een volledige of gedeeltelijke restitutie.

24-uursnoodlijn

Als je je ooit onveilig voelt, helpen we je om voorrang te krijgen bij speciaal opgeleide veiligheidsagenten die je zullen helpen met je veiligheidsproblemen of je dag of nacht rechtstreeks in contact brengen met de lokale hulpdiensten.

Moet je ons bereiken? Neem telefonisch, per e-mail of chat contact met ons op.

Hoe AirCover voor gasten werkt

AirCover voor gasten biedt ondersteuning voor ernstige problemen met je reservering (bijv. Verhuurder annuleert je reservering voor het inchecken) of tijdens je verblijf (bijv. De verwarming werkt niet in de winter, de accommodatie heeft minder slaapkamers dan geadverteerd, het is een ander type woning – een privékamer in plaats van een gehele woning, een grote geadverteerde voorziening zoals een zwembad of keuken ontbreekt), maar het bevat geen meer kleine ongemakken, zoals een kapotte broodrooster.

Je host is je beste aanspreekpunt om contact op te nemen als er iets gebeurt. Je kunt je host rechtstreeks een bericht sturen om hem of haar te laten weten wat er aan de hand is.

Als er een probleem is tijdens je verblijf:

  1. Maak foto 's of video' s van het probleem, als dat kan.
  2. Neem binnen 72 uur na het ontdekken van het probleem contact op met je host en beschrijf het probleem om te zien of hij of zij het kan oplossen.
  3. Als je host het probleem niet kan oplossen of helemaal niet reageert, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
  4. We zullen het beoordelen en als we vinden dat het een probleem is dat wordt ondersteund door AirCover voor gasten en je de ruimte wilt verlaten, helpen we je een vergelijkbare accommodatie te vinden, afhankelijk van beschikbaarheid tegen vergelijkbare tarieven. Als een vergelijkbare ruimte niet beschikbaar is of als je liever niet omboeken, krijg je een volledige of gedeeltelijke restitutie.

AirCover voor gasten is geen verzekeringspolis. Het dekt geen reisgerelateerde problemen (bijvoorbeeld: je reis is vertraagd vanwege een storm, je bagage is beschadigd door je vervoerder). Meer informatie vind je hier

Lees meer over AirCover voor hosts en recente verbeteringen die we hebben doorgevoerd.

Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

  • Zo werkt het

    Vraag om hulp of neem contact op met Airbnb Support

    De meeste hosts en gasten kunnen problemen onderling snel oplossen. Op deze manieren kun je voor, tijdens en na je reis hulp regelen.
  • Zo werkt het • Gast

    Als je host je boeking annuleert

    Als je boeking door de host wordt geannuleerd, krijg je het volledige bedrag terug. Als de annulering binnen 30 dagen voor je aankomst plaatsvindt, helpen we je ook bij het omboeken naar een vergelijkbare accommodatie, afhankelijk van de beschikbaarheid tegen vergelijkbare prijzen.
  • Zo werkt het • Gast

    Als je tijdens je verblijf een probleem hebt

    Loop je tijdens je verblijf tegen een onverwacht probleem aan, stuur je host dan eerst een bericht om een oplossing te bespreken. De kans is groot dat ze je kunnen helpen om het probleem op te lossen. Als je host je niet kan helpen of als je restitutie wilt vragen, staan wij voor je klaar.
Hulp met je boekingen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden