Elke reservering wordt geleverd met AirCover voor gasten. Als er een ernstig probleem is met je Airbnb dat je host niet kan oplossen, helpen we je een vergelijkbare ruimte te vinden, afhankelijk van beschikbaarheid tegen vergelijkbare tarieven. Als een vergelijkbare ruimte niet beschikbaar is of als je liever niet omboeken, krijg je een volledige of gedeeltelijke restitutie.
Als er iets is, is je host je beste aanspreekpunt; het is waarschijnlijk dat hij of zij het kan repareren. Je kunt je host rechtstreeks een bericht sturen om hem of haar te laten weten wat er aan de hand is.
Als je host voor aankomst annuleert, helpen we je met een omboeking. Ons team kan je helpen een vergelijkbare ruimte te vinden, rekening houdend met locatie en voorzieningen, op basis van beschikbaarheid tegen vergelijkbare tarieven. Als een vergelijkbare ruimte niet beschikbaar is of als je liever niet omboekt, geven we je een volledige terugbetaling, inclusief servicekosten.
Meer informatie over wat je kunt verwachten als je host je reservering annuleert.
Wanneer je een bevestigde reservering hebt, staat het e-mailadres en telefoonnummer van je host in de berichtenreeks van je reis. Als je bij aankomst niet in je Airbnb kunt komen en je host niet reageert of het probleem niet kan oplossen, helpen we je een vergelijkbare ruimte te vinden, afhankelijk van de beschikbaarheid tegen vergelijkbare tarieven. Als een vergelijkbare ruimte niet beschikbaar is of als je liever niet omboekt, geven we je een volledige terugbetaling, inclusief servicekosten.
Bekijk wat je nu moet doen als je geen contact kunt opnemen met je host.
Als de advertentie aanzienlijk anders is dan geadverteerd, is je host een geweldige bron om het probleem op te lossen. Als de advertentie aanzienlijk anders is dan geadverteerd en je host het probleem niet kan oplossen, helpen we je om een vergelijkbare ruimte te vinden, afhankelijk van beschikbaarheid tegen vergelijkbare tarieven. Als een vergelijkbare ruimte niet beschikbaar is of als je liever niet omboeken, krijg je een volledige of gedeeltelijke restitutie.
Als je je ooit onveilig voelt, helpen we je om voorrang te krijgen bij speciaal opgeleide veiligheidsagenten die je zullen helpen met je veiligheidsproblemen of je dag of nacht rechtstreeks in contact brengen met de lokale hulpdiensten.
Moet je ons bereiken? Neem telefonisch, per e-mail of chat contact met ons op.
AirCover voor gasten biedt ondersteuning voor ernstige problemen met je reservering (bijv. Verhuurder annuleert je reservering voor het inchecken) of tijdens je verblijf (bijv. De verwarming werkt niet in de winter, de accommodatie heeft minder slaapkamers dan geadverteerd, het is een ander type woning – een privékamer in plaats van een gehele woning, een grote geadverteerde voorziening zoals een zwembad of keuken ontbreekt), maar het bevat geen meer kleine ongemakken, zoals een kapotte broodrooster.
Je host is je beste aanspreekpunt om contact op te nemen als er iets gebeurt. Je kunt je host rechtstreeks een bericht sturen om hem of haar te laten weten wat er aan de hand is.
Als er een probleem is tijdens je verblijf:
AirCover voor gasten is geen verzekeringspolis. Het dekt geen reisgerelateerde problemen (bijvoorbeeld: je reis is vertraagd vanwege een storm, je bagage is beschadigd door je vervoerder). Meer informatie vind je hier.
Lees meer over AirCover voor hosts en recente verbeteringen die we hebben doorgevoerd.