Hoe weet je of je uitbetalingsmethode werkt?
Meestal word je binnen zeven dagen uitbetaald via een nieuwe uitbetalingsmethode. Hier staat per uitbetalingsmethode hoelang het duurt om deze te verifiëren. Zodra je uitbetalingsmethode is geverifieerd, kun je daarmee uitbetaald worden.
De status van je uitbetalingsmethode controleren
De status van je uitbetalingsmethode controleren op een computer
- Klik op Profiel > Account > Betalingen en uitbetalingen.
- Klik op Uitbetalingen.
- Controleer of de status van je uitbetalingsmethode Standaard, In behandeling of Fout is. Mogelijk staat er geen status naast je uitbetalingsmethode. In dat geval is deze geverifieerd, maar niet ingesteld als je standaard uitbetalingsmethode.
De status van je uitbetalingsmethode controleren via de Airbnb-app
- Tik op Profiel .
- Tik onder Instellingen op Betalingen en uitbetalingen.
- Tik op Betaalmethoden.
- Controleer of de status van je uitbetalingsmethode Standaard, In behandeling of Fout is. Mogelijk staat er geen status naast je uitbetalingsmethode. In dat geval is deze geverifieerd, maar niet ingesteld als je standaard uitbetalingsmethode.
De status van je uitbetalingsmethode controleren via de Airbnb-app
- Tik op Profiel .
- Tik onder Instellingen op Betalingen en uitbetalingen.
- Tik op Betaalmethoden.
- Controleer of de status van je uitbetalingsmethode Standaard, In behandeling of Fout is. Mogelijk staat er geen status naast je uitbetalingsmethode. In dat geval is deze geverifieerd, maar niet ingesteld als je standaard uitbetalingsmethode.
De status van je uitbetalingsmethode via een mobiele browser controleren
- Tik op Profiel > Account > Betalingen en uitbetalingen.
- Tik op Uitbetalingen.
- Controleer of de status van je uitbetalingsmethode Standaard, In behandeling of Fout is. Mogelijk staat er geen status naast je uitbetalingsmethode. In dat geval is deze geverifieerd, maar niet ingesteld als je standaard uitbetalingsmethode.
Er staat geen status naast mijn uitbetalingsmethode
Als er geen status naast je uitbetalingsmethode staat, dan is deze geverifieerd en kun je op die manier uitbetaald worden. De methode is dan alleen niet ingesteld als je standaard uitbetalingsmethode.
Wil je dat je uitbetalingen automatisch via deze uitbetalingsmethode gaan, stel dan een standaard uitbetalingsmethode in.
De status van mijn uitbetalingsmethode is Standaard
Een uitbetalingsmethode met de status Standaard is geverifieerd. Je uitbetalingen gaan automatisch via de standaard uitbetalingsmethode, ook die van verzoeken via het Resolutiecentrum.
Een uitbetalingsmethode kan ook tegelijkertijd de status Standaard en In behandeling hebben, wat betekent dat deze nog wordt geverifieerd. Daarna wordt dat je standaard uitbetalingsmethode.
De status van mijn uitbetalingsmethode is In behandeling
Als een uitbetalingsmethode In behandeling is, wordt die nog geverifieerd. Controleer hoelang het duurt voordat een bepaalde uitbetalingsmethode is geverifieerd.
We sturen je een e-mail zodra je uitbetalingsmethode gereed is.
De status van mijn uitbetalingsmethode is Fout
Soms moet je een uitbetalingsmethode bijwerken of meer gegevens toevoegen. Als een uitbetalingsmethode niet werkt, kun je deze verwijderen en opnieuw toevoegen, of een nieuwe uitbetalingsmethode toevoegen.
Zorg dat de ingevoerde gegevens overeenkomen met de gegevens die bij je bank of betalingsaanbieder bekend zijn.
Gerelateerde artikelen
- Host
Mijn inkomsten zoeken
Je kunt de status en gedetailleerde informatie over je inkomsten raadplegen via je inkomstendashboard. - Host
Wanneer word je uitbetaald?
We geven meestal zo'n 24 uur na aankomst van de gast de uitbetaling vrij. Wanneer je precies uitbetaald krijgt, hangt van een aantal factore… - Host
Hoelang de verificatie van uitbetalingsmethoden duurt
Nadat je een uitbetalingsmethode hebt toegevoegd, duurt het even voordat deze is geverifieerd. Tijdens de verificatie is de status In behand…